jak napisać list

jak napisać list

Pytania i Odpowiedzijak napisać list
Zespół Qlix Personel zapytał 2 lata temu

List powinien zawierać w swojej treści: wstęp, rozwinięcie oraz zakończenie. U samej góry można umieścić datę oraz miejscowość, niżej przywitanie wraz z konkretnym nawiązaniem do adresata. We wstępie zazwyczaj należy napisać w skrócie cel listu oraz dodać( jeśli to list nieformalny) co słychać u nas, czy u naszych bliskich. W rozwinięciu opisujemy szczegółowo to, co chcemy przekazać danej osobie, opisujemy jakieś szczególne wydarzenia z naszego życia, czy też przemyślenia, zwierzenia. Zakończenie to część pożegnalna listu. Można umieścić tutaj typowe zwroty, iż oczekujemy na szybką odpowiedź, prośba o pozdrowienia rodziny, wspólnych znajomych, dodanie jakichś mniej istotnych rzeczy, o których nie pisaliśmy wyżej. Całość kończymy typowym „pozdrawiam” oraz podpisem charakterystycznym dla nas. Często zdarza się, iż podczas pisania umknie nam jakaś myśl – wtedy możemy ją dodać w tzw. PS. Mogą to być informacje np. o zmianie naszego numeru telefonu, czy adresu. Jeśli natomiast list ma być formalny, używamy takiej samej konstrukcji, zmienią się jedynie zwroty, które odpowiednio musimy dostosować do odbiorcy. Np. w przywitaniu ” do Szanownego Pana…”, zakańczając list użyć ” z poważaniem” i umieścić podpis z pełnym imieniem i nazwiskiem. Treść natomiast będzie na pewno w tym przypadku mniej osobista.

Twoja odpowiedź

1 + 13 =

Ostatnie pytania

Pytania z odpowiedziami